חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקות קרינה נוספות נערכו בגן ברחוב מרדכי אוהד לוביאניקר

ניווט מהיר:

20/12/2006 בגן התגלו בשנה שעברה ערכים גבוהים של קרינה אלקטרו מגנטית ולמרות שהבעיות בגן טופלו הטרנספורמטור שנמצא מחוץ לגן יועתק מהמקום רק בחודשיים הקרובים.

בעקבות חשיפת עיתון "קול ברמה" התבצעו השבוע בדיקות נוספות של קרינה אלקטרו מגנטית בתוך גן הילדים

לאחר הפרסומים על הקרינה אליה נחשף הגן בשנה שעברה ביקשו ההורים לבצע שוב בדיקות של ערך הקרינה בגן.

כזכור חשף עיתון קול ברמה כי הטרנספורמטור שנמצא מחוץ לגן פלט ערכי קרינה מעל הערכים שממליץ המשרד לאיכות הסביבה.
לאחר הבדיקות שנעשו בגן בשנה שעברה הילדים הורחקו מהגדר אליה צמוד הטרנספורמטור אך בעירייה לקחו את הזמן ורק בחודשים הקרובים במסגרת שיפוץ הרחוב מתכננת העירייה ביחד עם חברת חשמל לקבור את רשת החשמל באדמה ולהזיז את הטרנספורמטור.
כאמור בעקבות חשיפת הנושא ההורים בגן החליטו כי הם לא מוכנים לחכות עד שרשת החשמל תפונה מהאזור הקרוב לגן ובשבוע שעבר נערכה פגישה בין נציגי וועד ההורים של הגן, נציגי עמותת ויצו האחראית על הגן, ביניהם מנהל הנכסים של העמותה והאחראי על הבטיחות במתקני העמותה. לפגישה הגיעו גם נציגים של חברת החשמל כמנהל המחוז ומנהל הבטיחות שלה. הורה סיפר השבוע : "כשהבינו בגן שההורים לוקחים את הנושא הזה ברצינות גם הנהלת הגו לקחה אותו ברצינות וכינסו פגישה עם כל הגורמים הרלוונטיים. בעקבות הפגישה סוכם כי תתבצע בדיקה נוספת בגן. ההורים יבחרו מכון פרטי מרשימת החברות של המשרד לאיכות הסביבה המוסמכות לעשות בדיקות קרינה וויצו תשלם על הבדיקה הזו".
עד שהתקבלו תוצאות הבדיקה החדשה סוכם בין ההורים להנהלת הגן כי הילדים לא ישחקו בחצר שלהם ויעברו לאחת החצרות האחרויות של הגן, הרחוקות מהשנאי ושייכות לאחד המתחמים האחרים של הגן.חבר בוועד ההורים של הגן אמר השבוע : "לאחר הבדיקה עם יתגלה עוד גורם ברשת החשמל החיצונית, המפיץ קרינה לתוך חצר הגן ולא אמור להתפנות בשיפוץ הצפוי של הרחוב שמתבצע בימים אלה, אז נבקש מהעירייה שימצאו פתרונות נוספים".
ביום רביעי קיבלו ההורים את תוצאות הבדיקה שהרגיעו אותם ואישרו כי המצב בגן מאפשר לילדים לשהות בו בבטחה