חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקת קרינה בבית – למה כדאי לעשות ומתי ?

ניווט מהיר:

בדיקות קרינה בבתים הולכות וצוברות תהודה בקרב הציבור הישראלי מדי שנה והסיבות לכך הן: התפשטות הטכנולוגיה (וצריכת האנרגיה שבאה איתה במקביל), כמו גם המודעות ההולכת וגוברת בקרב רבים מאיתנו, לגבי הסכנות הטמונות לבריאותנו, בקרינה אלקטרומגנטית במינון גבוה בסביבת המחייה.

מעוניינים לדעת יותר אודות הסכנה הבריאותית הטמונה בחשיפה ממושכת לקרינה אלקטרומגנטית ועל הליך בדיקת קרינה בבית ?

המשיכו לקרוא…

קרינה אלקטרומגנטית בבית – על מדובר? 

קיימים שני סוגים עיקריים של קרינה אלקטרומגנטית בבתים:

  1.  קרינה של שדה מגנטי (ELF) שמקורו ברשת החשמל אליה אנו מחוברים.
  2. קרינת רדיו (RF), הידועה גם כקרינה סלולרית – ממוקדי שידור אלחוטיים.

למען הסר ספק לגבי פליטת קרינה בבית:

כל מכשיר חשמלי באשר הוא, פולט קרינה ברמה מסוימת.

מוצרים בשימוש יומיומי כדוגמת המקרר שלכם, המחשב (קרינה חשמלית ו-RF), ראוטר (קרינה חשמלית ו-RF) המדיח (קרינה חשמלית), המיקרוגל (הרבה קרינה חשמלית ורצוי להימנע מקרבה פיזית אליו ככל הניתן), מכונת הכביסה והמייבש (קרינה חשמלית) וטלווזיה (קרינה חשמלית ו-RF) – כולם פולטים קרינה בלתי מייננת.

במילים אחרות, כל פריט שיש סביבכם בבית (וגם בחוץ כמובן, למשל הטלפון החכם שלנו והמערכות בתוך הרכב שלנו) אשר מפיק מתח חשמלי, פולט קרינה בלתי מייננת ברמה כזו או אחרת.

מחקרים סטטיסטיים מראים בבירור כי לסוגים השונים של שדות אלקטרומגנטיים קיימת השפעה על הסיכויים להיווצרות גידולים סרטניים ועל כן חשיפה ממושכת לעוצמות גבוהות של קרינה בלתי מייננת, עלולה להגביר דרמטית את הסיכוי לחלות.

לאור כל זה ובשל העובדה שאנו מבלים שעות רבות בביתנו, רצוי לבצע בדיקת קרינה בבית, אחת לתקופה (מומלץ גם ע"י משרד הבריאות הישראלי) באמצעות אנשי מקצוע יעודיים אשר יעזרו לנו לתכנן את הבית כך שהמכשירים הפולטים קרינה גבוהה יהיו רחוקים מהחללים במבנה, בהם אנו שוהים לפרקי זמן הארוכים ביותר. 

בדיקת קרינה בבית היא בדיקה המתבצעת בידי אנשי מקצוע מוסמכים (שעוברים הדרכות והסמכות של המשרד להגנת הסביבה) שנעשית בעזרת מכשירים מיוחדים, אשר מודדים את עוצמת השדה החשמלי הנפלט מהמכשור השונה בביתכם.

מדי הקרינה היעודיים, קולטים את הקרינה האלקטרומגנטית ומציגים, בצורה ברורה לבודק, את רמת הקרינה הנפלטת בחללים השונים בביתכם ואת זו הנפלטת ממכשירי חשמל שונים.

מה נמדד בבדיקות הקרינה הביתיות – פירוט:

בדיקת קרינה מרשת החשמל (ELF) – כוללת מדידת קרינה מכל מכשירי החשמל הביתיים שלכם, בדיקת השדה החשמלי שנובע מהחיווט החשמל בקירות ביתכם, בדיקת הקרינה הנפלטת מלוח החשמל הספציפי לדירתכם / ביתכם, בדיקת מערכת סולארית, מערכת חימום תת רצפתי ועוד.

היות וקירות פיזיים אינם מגינים עלינו משדה מגנטי הנוצר מתשתיות חשמל, הכרחי לבצע גם בדיקה להשפעות חשמליות שמקורן מחוץ לבית (קרינה מחדרי שנאים, קרינה הנפלטת מקווי מתח הסמוכים למבנה המגורים שלכם וכו').

בדיקת קרינה סלולרית – אלחוטית (קרינת RF) – כוללת מדידה של קרינה בתדר גבוה אשר מקורה מהסביבה הקרובה לביתנו, למשל בתחנות רדיו מקומיות, אנטנות של חברות הסלולר, אנטנות מיקרוגל של בזק וכד', כמו גם בדיקה של מכשירי התקשורת בתוך הבית, כדוגמת הנתבים האלחוטיים שלנו (ראוטרים), המחשב שלנו, הטלוויזיה החכמה וכד'.

בבדיקה זאת נמדדת עוצמת השדה החשמלי הממוצע (RMS Average) או עוצמת צפיפות הספק הקרינה.

בדיקת קרינה מקצועית בבית, לרוב צריכה לכלול מדידה של 2 סוגי הקרינה הנ"ל וחשוב שנוודא זאת לפני שאנחנו מזמינים את שירותיה של חברה לבדיקות קרינה.

מתי כדאי לבצע בדיקת קרינה בבית ?

הבדיקה צריכה להיות חשובה לכל רוכש דירה חדשה או יד שנייה ואפילו לשוכרים שכן כל אחד מאיתנו אמור להרגיש ש"ביתו- מבצרו" ולחוש הכי בטוח בשהייה בביתו. אולם, איך נהיה רגועים במאת האחוזים כאשר אנו חוששים שאנחנו עלולים להיות חשופים בביתנו ביום יום, לרמות קרינה בלתי מיננת- גבוהות ומסוכנות, הנובעות מקרבת המבנה לתשתיות חשמל, סלולר ורדיו ו/או מריבוי מכשור חשמלי בבית.

בסיום התהליך, בודק קרינה מוסמך, אמור להעביר לידיכם דו"ח מסודר שמפרט לכם אלו מקורות ומכשירים נמדדו במהלך הבדיקה ואת תוצאות הבדיקות השונות אשר יבהירו לכם את התמונה לגבי רמת החשיפה שלכם לקרינה במינון גבוה בחלל ביתכם והאם מדובר על רמת קרינה החורגת מהמלצות המשרד להגנת הסביבה ועלולות להיות מסוכנות בחשיפה ממושכת. במסגרת השירות יציג לכם הבודק את משנתו לגבי התוצאות, על סמך הידע שרכש במסגרת הכשרתו וימליץ לכם כיצד להתמודד עם תוצאות הבדיקה (למשל שינוי מיקום מכשירים בבית ואופן השימוש בהם).

למה לבחור בדולב אלקטרומכניקה עבור ביצוע בדיקת קרינה ביתית ?

  • עיקר פעילותה של חברת דולב הוא בביצוע בדיקות קרינה ובמתן פתרונות ייחודיים להגבלת שדות מגנטיים, קרי מיגון קרינה.
  • אנו מתייחסים לכל בדיקות הקרינה אותן אנו מבצעים, בין אם הן מוסדיות או ביתיות, ברצינות תהומית- החל מתחילתו של הליך מדידת הקרינה בבית ועד לסיום הליך המיגון מפני קרינה אלקטרומגנטית (במידה ונמצא צורך מובהק לכך בבדיקה).
  • אנשי המקצוע שלנו, עוברים את כל ההסמכות וההשתלמוית, כנדרש בידי המשרד להגנת הסביבה ומחזיקים במכשור מדידה מתקדם ועדכני, גם הוא באישורו של המשרד להגנת הסביבה.
  • אנו מחזיקים במוניטין מבוסס של למעלה מ- 27 שנה (קיימת משנת 1994) בענף בדיקות הקרינה.
לכל שאלה ובקשה, אנו מזמינים אתכם לחייג אלינו או לשלוח טופס עם כל פרטי הבקשה.
בדיקת קרינה בבית - דולב אלקטרומכניקה