חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בודק קרינה מוסמך

ניווט מהיר:

בין אם נרצה בכך ובין אם לא – היא מקיפה אותנו, עוטפת אותנו, עושה לנו טוב, אבל לעתים גם רע ואם לא נשגיח וננטר אותה, אנו עלולים להיפגע. קרינה אלקטרומגנטית.

כאן כדי להישאר ואולי אף להתעצם עוד יותר עם השנים והקדמה ואילו אנו בני האדם, מחויבים לחיות לצידה ולנהוג בכל אמצעי הזהירות המתאימים על מנת של להינזק.

כיצד עושים זאת? כיצד ניתן לבדוק קרינה ומי רשאי לעשות זאת?

 

קרינה. על מה מדובר?

הקרינה עליה אנו מדברים במאמר זה – היא קרינה אלקטרומגנטית אשר נמצאת סביבנו בכל מקום 24/7 ונפלטת ממכשירים סלולאריים, אנטנות סלולאריות, קווי מתח גבוה, מכשירי חשמל ועוד ועוד.

הקרינה האלקטרומגנטית, הפכה זה מכבר לחלק בלתי נפרד מאיתנו ומהחיים המודרניים לצד הסכנות הבאות איתה ולפני שהיא תפגע בנו ובבריאותנו, עלינו לאתר את בעיות הקרינה ולטפל בהן בצורה מקצועית ובטוחה ולשם כך אנו נעזרים בבודק קרינה מוסמך, אשר יודע לתת מענה מיטבי לכל סוגי הקרינה ולייעץ לנו כיצד לפתור את הבעיות שנתגלו.

אילו סוגים של בדיקות קרינה ישנם?

הקרינה עליה אנו מדברים, נמצאת בכל מקום ועלולה לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו מבוגרים וילדים כאחד. אנו מכירים כמה סוגי קרינה:

  • קרינה מקווי מתח גבוה: כאן מודדים את רמות הקרינה הנפלטות ואופן השפעתם על הסביבה בה הם ממוקמים.
  • קרינה ממערכות תקשורת: בכל מבנה / חלל בו נמצאים, יש לבצע בדיקת קרינה מקצועית ויסודית.
  • קרינה מלוחות חשמל וחדרי שנאים.

מה המשמעות של בדיקת קרינה בידי בודק קרינה מוסמך ?

קרינה אינה משחק ילדים ולמרות שניתן לרכוש באופן עצמאי מכשיר למדידת קרינה, אנו ממליצים שלא לבצע בדיקה שכזו באופן עצמאי, שכן, אם אינכם אנשי מקצוע, לא תוכלו להבין את הנתונים שמוצגים כמו כן, לא תדעו כיצד יש להתמגן מהקרינה בסביבתכם, לכן, נא הזמינו בודק קרינה מוסמך ומקצועי, אשר יודע ומבין כיצד יש לנהוג במקרים שכאלו.

בודק קרינה מוסמך הינו איש מקצוע המחזיק ברישיון מטעם המשרד לאיכות הסביבה לביצוע מדידות ובדיקות לקרינה בלתי מייננת, תדרים נמוכים, תדרי רשת סלולארית וכדומה.

במעמד הבדיקה, מעניק בודק קרינה מוסמך, ייעוץ קרינה מקצועי לגופים שונים, מוסדות, עסקים וגם אנשים פרטיים, אצלם ביצע את הבדיקה.

מי יכול להיות בודק קרינה מוסמך?

קורס בודק קרינה מוסמך מתאים להנדסאים ומהנדסים, אחראי בטיחות במפעלים וכל מי שרוצה לדעת יותר אודות קרינה בלתי מייננת.

הקורס, בשיתוף האגף למניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, מעניק לבוגריו, תעודה מקצועית המאפשרת להם לפקח ולבדוק רמות קרינה מאנטנות ומתקני חשמל ומועבר ע"י מרצים ומומחים מתחום האנרגיה והקרינה.

קרינה יכולה להיות מסוכנת אם אין פיקוח ובדיקות מבוקרות ולכן חשוב לשים לב כי בודק הקרינה שהזמנתם מחזיק ברישיון הסמכה בתוקף בציון שמו המלא של הבודק והציוד עימו הגיע לביצוע הבדיקה אכן תקין ומתאים לביצוע הבדיקה הנדרשת לכם (נדגיש כי הרישיון לבדיקת קרינה ניתן למשך שנה בלבד ויש לחדשו בכל שנה עם כיול מכשיר המדידה אותו שולח הבודק למעבדה מקצועית ומורשית.

הסמכה של בודק קרינה מחולקת לשתי רמות נפרדות:

  • רמה כללית – כאן רשאי ומוסמך בודק הקרינה לביצוע בדיקות במתקני קרינה סביבתיים, למעט רבי עצמה.
  • רמה מוגברת – בהתאם לתחום ההסכמה של בודק הקרינה, יכול בנוסף לרמה הכללית לבצע בדיקות קרינה גם במתקנים רבי עצמה.

על מנת לקבל סמכות של בודק קרינה מוסמך על המועמד לעבור כמה שלבים:

  • עמידה בתנאי סף (תנאי קבלה ראשוניים).
  • בחינה מעשית מול וועדת הסמכה מקצועית.
  • בחינה בע"פ מול וועדת הסמכה מקצועית.
  • קבלת הסמכה / תעודה מקצועית של בודק קרינה מוסמך מטעם במשרד לאיכות הסביבה.

לאחר שעבר את כל אלו ובידיו תעודה, יכול בודק הקרינה לעבוד עם מעבדה מוסמכת לביצוע בדיקות קרינה. במידה וירצה להרחיב את תחום פעילותו מעבר לדרגת ההסמכה המוגברת, יהיה על בודק הקרינה להציג אישור חתום ע"י מנהל המעבדה בה הוא מועסק, המציין כי הבודק התלווה לביצוע בדיקות במתקנים רבי עצמה המאפשרים לו להרחיב את תחום הסמכתו.

חברת דולב אלקטרומכניקה

בדיקות קרינה הן חלק בלתי נפרד מהסביבה בה אנו חיים וחברת דולב נחשבת למובילה בישראל בתחום זה עם ניסיון של קרוב ל- 30 שנה. אנו מבצעים בדיקות קרינה, מיגון קרינה ללוחות חשמל, קווי מתח גבוה, שנאים ועוד.

על מנת להעניק מענה מיטבי ומקיף לכל לקוחותינו, המוסדיים, העסקיים והפרטיים יחדיו, אנו דואגים להביא פתרונות ייעודיים למיגון הקרינה בכל מקום אותו בדקנו ולשם כך אנו מחזיקים בציוד מדידה מהמתקדמים והמדויקים ביותר הקיימים כיום בשוק.

לחברת דולב תקן איכות  ISO 9001:2008 מטעם המשרד להגנת הסביבה.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ולסייע בכל נושא הקרינה אצלכם בעסק/ בית>>