חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרינה במקום העבודה – האם נשקפת סכנת קרינה לעובדים שלך?

ניווט מהיר:

נדמה כי בכל מקום בו אנו נמצאים ישנם מכשירים הפולטים קרינה (בלתי מייננת/ אלקטרומגנטית) ברמות כאלו ואחרות. עם השנים עלתה המודעות לנושא הסכנות הטמונות בפליטת הקרינה והכלים להתמודדות ומיגון מפניה. אחד המקומות בהם אנו נמצאים מרבית שעות היום הוא מקום העבודה שלנו ובניגוד למפגעי רעש, או ריחות לא נעימים, שמהווים מטרד לא נעים אל לא מזיק ממש, המכשירים השונים הנמצאים במקום העבודה שלנו פולטים קרינה אלקטרומגנטית, אותה אנו לא מרגישים, שומעים, או מריחים, אך הסכנה שהיא מהווה עבורנו היא סכנה מוחשית המסכנת את בריאותינו (העובדים) ובריאות כלל השוהים במקום.

מה ניתן לעשות וכיצד ניתן להתמגן מפני קרינה במקום העבודה?

מכשירים פולטי קרינה במקום העבודה

על מנת לדעת כיצד לטפל בבעיית הקרינה במקום העבודה, חשוב בראשיתו של דבר, להכיר את מקורות הקרינה (מאילו מכשירים נפלטת קרינה), כמו גם אילו מכשירים אינם פולטים קרינה, או לכל הפחות פולטים קרינה ברמה שאינה מסוכנת לאדם.

במקום העבודה שלנו ישנם כמה וכמה מכשירים אשר פולטים קרינה המסכנת אותנו יותר ויותר ככל שאנו נמצאים בסמוך להם, בין מכשירים אלו ישנם למשל: ציוד אלקטרוני, כלל המסכים (מחשבים נייחים/ ניידים, IPAD, סמארטפונים למיניהם, טלוויזיות חכמות) ציוד תקשורת אלחוטי, ראוטרים, ארונות חשמל/ תקשורת ועוד.

לעומתם, ישנם מכשירים במקום העבודה שפולטים מינימום קרינה, אליהם אנו נחשפים לפרקי זמן קצרים הרבה יותר, כמו למשל: בקרות כניסה ושעוני נוכחות, מדפסות, מכשירי פקסימיליה, סורקים ומכונות צילום ועוד.

ניתן לומר כי אין מכשירי חשמל אשר אינם פולטים קרינה ברמות שונות, אך ככל שהעובד נמצא פחות זמן ליד אלו, כך פוחתת הסכנה.

לאור הכתוב לעיל, ניתן לומר כי אין זה משנה היכן אתם עובדים, בין אם במשרד, מפעל, חנות מכולת, כולנו חשופים ונחשפים לקרינה, חלקנו אף נפגעים ממנה ומפתחים תסמינים שונים כמו כאבי ראש, סחרחורות, תשישות, הפרעות שינה וכדומה וככול שהחשיפה מתגברת, כך עולה הסכנה לחלות במחלות מסכנות חיים כמו סרטן על צורותיו השונות. לאור הסיבות האלו, מובנת חשיבות המיגון במקום העבודה (ובכלל במרחבים הציבוריים והבתים הפרטיים שלנו).

הדרכים להתמודדות עם קרינה במקום העבודה

מיגון מפני קרינה הוא עניין רציני ולכן על מנת לבצע מיגון איכותי מלא במקום העבודה, חשוב לשכור את שירותיה של חברה המתמחה במיגון ובמתן פתרונות מיטביים לטיפול בקרינה.

חברת דולב אלקטרומכניקה טכנולוגיה והנדסה בע"מ נחשבת למובילה בתחום ייעוץ קרינה ומתן פתרונות מיגון מותאמים ומעניקה שירותי ייעוץ ומיגון לחברות רבות, עסקים וגורמים פרטיים.

כאשר מתקבלת דרישה להגיע לעסק/ מקום עבודה על מנת לבצע בדיקות קרינה ומיגון מותאם, מגיע אל המקום, עובד מיומן ומנוסה מטעמנו – בודק קרינה מוסמך, אשר מבצע איתור ומדידה של מקורות הקרינה ומנטר מאילו מכשירים נפלטת קרינה חריגה- בין אם כאלה הנמצאים בשימוש יומיומי אינטנסיבי ובין אם בשימוש נקודתי רגעי.

קרינה במקום העבודה צריכה להיות בתעדוף מיידי לטיפול שכן, כל רגע שחולף מסכן יותר ויותר את העובדים ואת השוהים במקום.

תכ'לס בשטח.

כאשר בודק מטעמנו מגיע אל השטח, מבוצעת בדיקת קרינה ראשונית ובסיום התקנות המיגון תבוצע בדיקה נוספת לוודא כי אכן הכל טופל ומוגן באופן מקצועי ומלא. במידה וישנה קרינה מסוכנת המגיעה מן החוץ נמליץ על פתרונות נוספים מותאמים. המיגון המבוצע בשטח יכלול בין היתר: מיגון חלונות, תקרה, רצפה, מיגון ארונות החשמל וכדומה.

מנהלים/ בעלי עסקים, מוזמנים ליצור קשר לתיאום פגישה במקום העבודה על מנת לבדוק כיצד ניתן לסייע במיון ובמתן פתרונות מותאמים נגד קרינה.

נשמח לעמוד לרשותכם.

קרינה במקום העבודה - מאמר של דולב אלקטרומכניקה