EMP השכלות והתמודדות עם האיום

Electro-magnetic Pulse (EMP/NNEMP)

הדוא"מ הינו תוצר לוואי של פיצוץ גרעיני המתבטא בקרינת פולס רב עוצמה המכסה שטח נרחב. האינטראקציה בין השדה הגבוה לאלמנטים של מערכת אלקטרונית כלשהי עלולה לגרום נזק למערכת, וכן שיבוש תמידי או שיבוש זמני בפעולת המערכת, הגורמים לירידה משמעותית בביצועיה. 

הדוא"מ מאופיין על ידי העוצמה כתלות בזמן של השדה האלקטרומגנטי.

אפקט הדוא"מ מוכר החל מהתקופה בה החלו האמריקאים לפתח נשק גרעיני. כבר בניסויים הגרעיניים הראשונים אובחנו שיבושים ונזקים למכשור האלקטרוני והחשמלי הנלווה לניסוי.

מערכות מודרניות המאופיינות בקצבים מהירים, רוחבי סרט גבוהים ורמות סף הרס אנרגטי הנמוכות בסדרי גודלם נמצאו פגיעות מהשפעת הדוא"מ.

 

אינטראקציה בין דוא"מ לציוד אלקטרוני

שדה בעוצמה של עשרות kV/m פוגע במוליכי המערכת ובתיבות המערכת. הכבלים החיצוניים (ממשקים חיצוניים) הינם אנטנות יעילות, כאשר נוגע בהם שדה פולסים משתנה בזמן הוא משרה בכבלים פולסים חשמליים של זרם ומתח. כמו כן, כאשר השדה נוגע במעטפות השונות של ציוד המערכת הוא משרה בתוכה טרנזיאנטים משמעותיים של הפרעות חשמליות מאחר שהוא חודר דרך מפתחים (אופטיים, אוורור וכו').

מטרות ההגנה כנגד דופק אלקטרומגנטי

ההגנה נועדה לאפשר קיום סביר במקלט/בונקר לאחר פיצוץ גרעיני שהוגדר בתרחיש.

המשמעות היא קיום כוח חשמלי ומערכות מיזוג, אוורור, סינון אוויר, תאורה, מים וסניטציה, בישול ושימור מזון, תקשורת קווית ואלחוטית, כל זאת לתקופה קצרה ושמירה על מערכות רגישות להמשך תפעול ללא פגיעה.

 המכשירים המחויבים בהגנמערכות סינון אויר, מפוחי מזגנים, צ'ילר, משאבות מים ומשאבות ביוב, כניסת החשמל של חברת החשמל, המכשור החשמלי, מכשור תקשורת וקליטת שידורי רדיו ועוד.

 

לחברת דולב אלקטרומכניקה טכנולוגיה והנדסה בע"מ פתרונות ייחודיים לתופעת ה -EMP.

בינואר 2010 המודולים נבדקו במעבדות דוא"מ ועמדו בדרישות הבדיקות. המודולים מיועדים להגנת קווי אספקת רשת החשמל ו/או כנגד ברקים ו EMP.

חברת דולב ייעוץ קרינה, תספק לכם שירות קפדני, משלב הקמת המתקן ומערכת ארקות.

מטרת ההארקה היא ליצור מערך בעל עכבת נמוכה לאדמה למרכיבי המערכת המוגנים, כאשר יש ביניהם לבין ארקת המבנה קשר המתבסס על הנחיות הבטיחות בחשמל.

חברת דולב הינה הנציגה הבלעדית בארץ של שתי חברות מובילות בתחום הדופק האלקטרומגנטי

     

בדיקת דופק אלקטרומגנטי - דולב מיגון קרינה
EMP, דופק אלקטרומגנטי - דולב אלקטרומכניקה

מעוניינים בפרטים על הנושא?

he_ILHebrew